Välkommen till nätverket
Sveriges chefsjuksköterskor!

Nätverket Sveriges Chefsjuksköterskor bildades 2020 på initiativ av Svensk sjuksköterskeförening (SSF), Socialstyrelsen och Löf (regionernas ömsesidiga försäkringsbolag) och har som mål att tydliggöra och utveckla chefsjuksköterskerollen, främst i arbetet med förbättrad patientsäkerhet. I detta arbete är chefsjuksköterskor en central grupp i svensk sjukvård. Även om chefsjuksköterskor kan ha, och har andra arbetsuppgifter, är nätverkets arbetsområden det som förenar; ett arbete för en säkrare svensk sjukvård.

Nätverket, som idag har ett 70 tal medlemmar, är ett fristående nätverk för Sveriges chefsjuksköterskor, eller sjuksköterskor med chefsjuksköterskors uppgifter. Centralt finns en beredningsgrupp med geografisk representation. Beredningsgruppen håller samman nätverket och ansvarar för programpunkter. Dessutom finns ett antal arbetsgrupper med mer specifika uppdrag.

Socialstyrelsen, SSF och Löf är representerade och stödjer nätverket.

heartKONTAKT

Om du:

• har frågor om nätverket
  • vill bli medlem i nätverket
  • är medlem men har glömt bort lösenordet

är du välkommen att kontakta oss via vår Funktionsbrevlåda